automatický hasiaci systém pre autobusy, trolejbusy, električky, kamióny, vlaky, lode, lietadlá...Proteng Bus sa líši od automatického hasiaceho systému Proteng, tým že hasivo sa nachádza v hasiacom prístroji, na ktorý je napojená detekčná hadička s hasiacou sprchou a rovnako ako hasiaca látka sa používa hasivo FE-36.
Princíp fungovania:Proteng Bus funguje ako automaticky hasiaci systém, ktorý slúži na ochranu dopravných prostriedkov väčších rozmerov, z toho dôvodu, že väčšie dopravné prostriedky majú väčší motorový priestor, tak aj množstvo hasiva musí byť väčšie na uhasenie požiaru. Proteng Bus pracuje v automatickom režime na základe detekcie teploty nad 120°C, kedy priestor motora zaplaví hasivo, uhasí požiar a poskytne vodičovi zvukovo-svetelnú informáciu o požiari v motorovom priestore.
Technické parametre:Hasivo FE-36: 2-4 kg (v závislosti od objemu motorového priestoru)
Teplota aktivácie: nad 120°C
Detekčná hadička: 4-6 m
Pracovný tlak systému: 10 bar (1,0 MPa)
Technológia - Plyn FE-36:Plyn FE-36 sa stáva štandardnou náhradou za Halon1211 a za Halon1301, ktoré sa využívali v motorovom priemysle a v hasiacich prístrojoch. FE-36 má porovnateľný výkon a efektívnosť ako Halon1211. Zároveň je menej toxický a má nulový obsah ozónu. Pri aktivovaní systému PROTENG, sa vpustí plyn a kvapalné kvapôčky FE-36 do priestoru zasiahnutého ohňom. Plyn okamžite zastaví proces spaľovania kombináciou absorpcie tepla a chemickej reakcie. Plyn FE-36 je schválený pre použitie na triedy požiaru A, B a C. V porovnaní s Halonom1211 je plyn FE-36 oveľa menej toxický a dá sa použiť v relatívne malých priestoroch.
Plyn FE-36 sa používa celosvetovo ako ochrana pred ohňom v garážach, v autách a pri motoristických aktivitách. Systém PROTENG BUS s plynom FE-36 ponúka najlepšiu možnosť, ako zabezpečiť motorové vozidlo pred ohňom.
Kde najčastejšie vzniká požiar pri väčších dopravných prostriedkoch:Porucha alebo skrat v elektroinštalácii, prehriatie motora, porucha nezávislého kúrenia alebo akumulátora, – to sú niektoré z množstva príčin, ktoré môžu v priebehu niekoľkých sekúnd spôsobiť nekontrolovateľný požiar. Najväčšie množstvo požiarov autobusov, trolejbusov, električiek alebo kamiónov vzniká práve v oblasti motorového priestoru.
Montáž:Proteng Bus ako automatický hasiaci systém montujú do dopravných prostriedkov len kvalifikovaní zamestnanci našej firmy, ide o zložitejší systém a z toho dôvodu tam musí prebehnúť bezchybná montáž.